niedziela, 2 marca 2014

Rozśpiewany Sulejówek


19.02.2014 w Miejskim Domu Kultury w Sulejówku odbyły się pierwsze warsztaty wokalne.
Z mojej strony mogę powiedzieć, że udały się w stu procentach. Ale zacznijmy od początku. 
Mimo odległości, podróż minęła bardzo szybko. Na początku towarzyszyło mi dużo myśli i wątpliwości. Najbardziej martwiłam się czy ktokolwiek zechce uczestniczyć w warsztatach (ponadto w województwie mazowieckim mamy teraz ferie zimowe i duża część dzieci wyjechała).
Moje wątpliwości zostały rozwiane wkrótce po przyjeździe na miejsce.  W sali domu kultury czekała na mnie wesoła siedmioosobowa grupa śmiałków, chętnych na przygodę z muzyką.  W celu przełamania pierwszych lodów postanowiłam przybliżyć dzieciom idee naszego projektu. Po krótkiej integracji przeprowadziłam zajęcia z emisji głosu, ćwiczenia oddechowe, rozluźniające.  W trakcie 1,5-godzinnych zajęć dzieci bawiły się, wykonując specjalnie przygotowane dla nich ćwiczenia wokalne, dykcyjne i oddechowe, które usprawniały pracę przepony, ćwiczenia słuchowe rozwijające wyobraźnię muzyczną,  a także uczyły się piosenek ludowych, które śpiewały grupowo i indywidualnie. W trakcie zajęć wszystkim uczestnikom dopisywał humor. Śmiech rozluźnia mięśnie, co ułatwia śpiew. 
Część grupy złapana po warsztatach do wspólnego zdjęcia
Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za poświęcony czas i zaangażowanie.

Zosia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz